Evelina # 9



Evelina Frank # 9


Smeknamn: Evve, Franken
 
Status: Singel ;)

Sysselsättning: Pluggar samhällsvetenskapliga programmet i Tierp

Position: Center

Född: 1994

Längd: 183 cm
 
Spikehöjd: 292 cm
 
Moderklubb: Tierp VBK

Började spela: för 5 år sen snart
 
Främsta volleybollmerit: NM Guld 2009, NM Brons 2010 med U17 landslaget
 
Bästa Volleyboll minnet: Jag kommer ihåg i våras (2010) när vi juniorer hade ett lag (som tyvärr inte finns kvar längre) och vi skulle spela en placeringsmatch mot Veddige när Roger Alm (som var med oss på sidan tillsammans med coacherna Mia och Jenny) mellan ett av seten skulle kleta på massa linement på mina axlar för att jag hade träningsvärk/någon slags smärta. Sedan när vi skulle spela (oturligvis nog så satt min tröja grymt tajt över axlarna (muskler troligtvis :p) och det brändes något så in i bomben av all hetta! Jag kunde inte stå stilla en sekund och jag kommer ihåg hur jag studsade omkring där på plan. Jag gjorde dock några snygga räddningar tack vare att jag var på tå hela tiden ;) Så får fortfarande höra det inom laget. "Kanske vi ska smörja in frankens axlar så hon rör sig lite mer.. haha!
Ojojoj det kommer jag aldrig glömma.. och troligen inte Veddige-tjejernas miner heller ;)
 
Mål med volleybollen: Att göra mig själv stolt och spela så länge det är kul! :) Skulle också vilja spela med damlandslaget i ett annat land, det skulle vara supercoolt!

Motto: "Var dig själv, livet är för kort för att vara någon annan"


Fem snabba:

Godis Frukt
Träna Sova
Läsk Vatten
Anfall 
Försvar
Plankan Armhävningar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0