Evelina # 12




Evelina Stenmark # 12


Smeknamn: Evve / Sten
 
Status: Lycklig 

Sysselsättning: Jobbar som ekonomiansvarig på fyra olika företag. KDK El & Vitvaruservice AB, Tibrings Markis & Persienn AB, Formab Data & Design AB, Zonterapiplattan. Och även som butiksförsäljare på Friteam Sport. Sitter även i Tierp Volleys styrelse. 

Position: Allround / Passare

Född: 1982

Längd: 180 cm
 
Spikehöjd: 292 
 
Säsonger i Tierp: 12
 
Moderklubb: Tierp

Började spela: När jag var 14 år.
 
Främsta volleybollmerit: Mina 5 år i elitserien. Mitt första år som "riktig" spiker vann jag serve och anfalls ligan i Allsvenskan.  Var endast en poäng från att vinna totala poängligan. Och om jag får räkna beachvolley, har jag etablerat mig inom Svenska beachvolley eliten.
 
Bästa Volleyboll minnet: Oj, det finns massor av härliga minnen. Första året Tierps damer spelade i Allsvenskan. Det var riktigt skoj, roliga resor, bra spel och ett härligt gäng tjejer. Förstås finns det massor av sköna ner block under mina år som spelare också.
 
Mål med volleybollen: Att ständigt utvecklas som spelare och ledare. Och fortsätta spela så länge jag tycker det är roligt. 

Motto: Livet är nu! 



Fem snabba:

Godis Frukt
Träna Sova
Läsk Vatten
Anfall
 Försvar
Plankan Armhävningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0